آشیان مهر تنکابن

ساخت وبلاگ

مهر: این فیلم پس از یک روز تاخیر در اکران از روز پنجشنبه روانه پرده سینماها شد و در روزهای 26 و 27 مردادماه با داشتن 12 سالن در تهران فروش 102 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که "کلاه قرمزی و بچه ننه" هم اکنون سالن‌های حوزه هنری و پردیس‌های سینمایی شهرداری همچون آزادی، ملت، رازی، راگا و تماشا را در اختیار ندارد.

همچنین اکران این فیلم از روز 29 مرداد ماه همزمان با تهران در شهرهای اصفهان، مشهد، شیراز، رشت، اهواز و... پی گرفته می‌شود. پیش بینی می‌شود "کلاه قرمزی و بچه ننه" پرفروش‌ترین فیلم امسال شود.

حمید جبلی، ایرج طهماسب، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی پور، بهادر مالکی، بنفشه صمدی، پوپک مظفری، داوود دلقندی، سورن مناچکیان، پویان طباطبایی، محمد بحرانی، قاسم قباخلو و بهرام بهنوید از بازیگران این فیلم هستند. 

صداپیشگان عروسک های "کلاه قرمزی و بچه ننه" هم حمید جبلی، محمدرضا هدایتی، بنفشه صمدی، بهادر مالکی و محمد بحرانی  هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:این فیلم داستان شیطنت های پسرعمه زاست که کلاه قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید که منجر به ورود میهمان ناخوانده‌ای می‌شود.

"ضدگلوله" 10 میلیون تومان فروخت

فیلم "ضدگلوله" دومین ساخته بلند سینمایی مصطفی کیائی است که پس از جنجال‌هایی برای گرفتن پروانه نمایش به دلیل تغییر در سکانس پایانی، از روز 26 مرداد ماه در 18 سینما روی پرده رفت. این فیلم طی دو روز 10 میلیون و 200 هزار تومان فروش کرده است.

مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی وسعید آقاخانی از بازیگران "ضدگلوله" هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ مردی حدود 50 ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهای لوس‌آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی است. او در اثر یک اتفاق درمی‌یابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد بود.

استقبال 20 میلیونی از رضا صادقی

"بی‌خداحافظی" به کارگردانی احمد امینی هم که به زندگی رضا صادقی خواننده پاپ می‌پردازد با 18 سینما در تهران در دو روز اول 20 میلیون تومان فروش کرده است.

در این فیلم رضا صادقی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، افشین هاشمی، کوروش تهامی، پیام دهکردی، هومن برق نورد، همایون ارشادی، مریم بوبانی و ترلان پروانه بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رضا صادقی در اوج محبوبیت و شهرت به انزوای خودخواسته‌ای پناه می‌برد و زمانی که به نظر می‌رسد دیگر قادر به خواندن نیست دختر خبرنگاری در پی کشف راز این سکوت برمی‌آید. قصه اصلی از آن جا آغاز می‌شود که رضا به همراه دو دوستش که یکی سودای بازیگری و دیگری آرزوی خوانندگی سنتی دارد از بندرعباس به تهران می‌آیند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : کلاه قرمزی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 555 تاريخ : شنبه 28 مرداد 1391 ساعت: 20:24

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، سید جواد رفوگر رئیس انستیتو بین المللی کشتی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را در کارنامه خود دارد و به عنوان مربی نیز کنار این تیم فعالیت کرده، ارزیابی درباره اتفاقات مربوط به تیم اعزامی به لندن دارد. وی درباره زوایای مختلف نتایج و مباحث مطرح شده به گفت و گو با ما پرداخته است. متن این مصاحبه را در زیر می خوانید:

مهمترین دلیل موفقیت کشتی فرنگی تمرینات بیشتر بود
اگر مقایسه ای داشته باشیم کشتی آزاد را با چهار سال قبل، در پکن یک برنز بیشتر نداشتیم؛ ولی امسال یک نقره و 2 برنز بدست آوردیم. البته مقایسه ای با کشتی فرنگی نخواهیم داشت چراکه بحث این دو با هم کاملا متفاوت است. کشتی فرنگی بیشتر از آزاد در اردوی آمادگی بود. در کشتی آزاد، 5 تا 6 ماه که اقای خادم و همکارانش آمده اند و در این مدت جنگندگی و روش کشتی را تغییر داده بودند. در کشتی هایی که آزادکاران از خود به نمایش گذاشتند، دیدیم که خیلی خوب ظاهر شدند؛ با وجود اینکه برخی از کشتی گیران شانس کسب مدال طلا را هم داشتند.

خادم دیر به کشتی آزاد ملحق شد
حوادثی که در کشتی فرنگی روی داد، مربوط به فرآیندی حدود چهار سال است؛ اما در آزاد 5 یا 6 ماه پیش اتقاق افتاد و کادر فنی تغییر پیدا کرد. آقای بنا با شناختی که از تیم داشت، برگشت؛ اما زمان برای کادر فنی جدید آزاد خیلی کمتر بود. تیمی که از نوجوانی و جوانی در کنار هم باشند با تیمی که تازه در کنار هم جمع شده اند، خیلی فرق می کند.

نتیجه تغییر غیر کارشناسی یزدانی خرم دیده شد
به طور کلی تغییراتی که در فدراسیون کشتی انجام شد، درست نبود و ضربه اصلی را آزاد از این تغییرات بدون کارشناسی خورد. زمانی که فدراسیون یزدانی خرم برای المپیک کار می کرد، خیلی راحت تمام کادر مدیریتی را عوض کردند. این تغییرات درست و کارشناسی نبود و به نظرم اشتباه محض بود که متاسفانه این اتفاق بد افتاد. اصل قضیه تغییرات اشتباه محض بود. نباید مسئولین وزارت ورزش فدراسیونی که آزمون و خطاهای بسیاری داشته را نباید قبل از این رویداد بزرگ تغییر می داد.
 
نباید غلام رضا محمدی را از کشتی آزاد کنار می گذاشتند
زحمات غلامرضا محمدی در کشتی آزاد بر هیچ کسی پوشیده نیست. به نظرم اگر محمدی یا کاوه کنار تیم بودند و به خادم و همکارانش کمک می کردند، نتایج بهتری را کسب می کردیم. مطمئن باشید شناختی که محمدی و کاوه از تیم ملی و ملی پوشان به لحاظ روحی و اخلاقی داشتند، کمک بسیاری به آزادکاران و کادر فنی می کرد.

نتایج کشتی ها برای فدراسیون گذشته هم هست
 قهرمانی کار یکسال و شش ماه نیست. پروسه ای چهار یا پنج ساله است که می توان در آن نتیجه گرفت. نتیجه ای که در کشتی فرنگی و آزاد گرفته شده را باید به حساب گذشته ها هم بگذاریم. اگر این کار انجام نشود، حق مطلب را ادا نکرده ایم. آقای یزدانی خرم وهمکارانش با آزمون و خطاهایی که داشتند، به جای رسیده بود که باید بازدهی مثبت را می دیدیم که متاسفانه تغییرات انجام شد. اگر وزارت این تغییرات را ایجاد نمی کرد و تا بعد از المپیک دست به تغییرات نمی زد، قطعا" نتایج بهتری را در لندن شاهد می بودیم. عوض کردن تفکر ورزشکار در 5 یا 6 ماه نمی تواند مدت کافی برای ملی پوشان باشد چراکه این موضوع مدت زمان بسیاری را می طلبد تا به نتیجه ای مطلبوب برسد.

تقوی و یزدانی دور از انتظار
به نظر شخصی من، یزدانی و تقوی اصلا" در حد و نام خود ظاهر نشدند. با توجه به پیش بینی ها و توقعات به حقی که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان در مورد این دو ملی پوش داشتند؛ امات این 2 کشتی گیر هیچ کار یا هنری که از آنها انتظار می رفت را روی تشک از خود به نمایش نگذاشتند و بسیار ضعیف نشان دادند.

در المپیک از آنهایی که کمتر انتظار می رود، بهترین  نتیجه را می گیرند
جذابیت تورنمنت بزرگی چون المپیک در همین است که کشتی گیران بزرگ در آن موفق نمی شوند و در انتهای جدول قرار می گیرند و کشتی گیرانی هم که از آنها انتظار کمتری می رود، نتایج درخشانی کسب می کنند و در بالای جدول می ایستند. به نظر بنده کشتی گیرانی که کمتر شناخته شده اند، بهتر نتیجه می گیرند؛ به خاطر اینکه حریفان از انها کمتر شناخت دارند. فیلم مسابقات آنها کمتر در دسترس است و در صحنه های بین المللی کمتر حضور داشته اند. آن طور که روی کشتی گیران طراز اول حساب می شود، روی آنها حساب نمی شود و کمتر روی نقاط قوت آنها آنالیز می شود. کشتی گیری مثل مصطفی جوکار در حالی قهرمان جهان شد که کمتر رقیبی از او احساس خطر می کرد و حتی قرعه ای هم که نصیبش شد، خوب بود و قهرمان جهان شد.

در ارتباط خود با فدراسیون جهانی کشتی ضعف داریم
همیشه از اینکه در فدراسیون جهانی جایگاه نداریم، ضربه خورده ایم. در گذشته کرسی هایی در فدراسیون جهانی داشتیم؛ اما متاسفانه با مدیریت اشتباهمان آنها را از دست داده ایم. این قضیه برمی گردد به اینکه اصلا لابی نمی کنیم. برای این موضوع باید با دنیای کشتی ارتباط بیشتری برقرار کنیم؛ یعنی با کشورهایی که در این رشته فعال هستند ارتباط بیشتری داشته باشیم. کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون کشتی اگر یک نماینده ای را می خواهند معرفی کنند، باید از او حمایت بسیاری داشته باشند. حمایتی که از امیررضا خادم شد، درست نبود و در اندازه های ایشان نبود. در آخرین مصاحبه هم که مارتینتی داشت، عنوان کرد باید با دنیا ارتباط داشته باشیم. بالاخره در لابی همه چیز وجود دارد. یک جاهای حتی لازم نیست بخواهیم پول هم خرج کنبم و اگر ارتباط خوبی با سایر کشورها داشته باشیم می توانیم در مجامع بین المللی موفق باشیم.

فدراسیون های جهانی روی صحبت های روسای فدراسیون ما حساب باز نمی کند
نوع برخوردی که با فدراسیون یزدانی خرم شد، کارشناسی و اصولی نبود و ضربه آن را در انتخابات فدراسیون جهانی خوردیم. فدراسیون جهانی از رییس آن گرفته تا کارمندانش تا می آیند که با مسئولین فدراسیون ما کار کنند، در کمال تعجب می بینند که آن تیم کنار می رود. از سویی، فدراسیون جهانی روی کشور ما حساب نمی کند و روی صحبت های ما هم هیچ حسابی باز نمی کند چون روسای فدراسیون ما استمراری در کار خود ندارند.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : عملکرد کشتی در المپیک, نویسنده : مدیر amt بازدید : 613 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 19:40

مایکروسافت به زودی ویندوز ۸، جدیدترین سیستم عامل خود را روانه بازار خواهد کرد. سیستم عاملی متفاوت با آنچه که تا کنون تجربه کرده‌ایم. احتمالا خیلی‌ها به این سیستم عامل کوچ می‌کنند ولی این به معنی بد بودن سیستم عامل‌های پیشین مایکروسافت، علی الخصوص ویندوز ۷ دوست داشتنی نیست. شاید شما خود را یک ویندوزی خبره بدانید ولی این احتمال هم وجود دارد که برخی از امکانات عالی موجود در ویندوز را فراموش کرده باشید. در ادامه با هفت ویژگی فراموش شده ویندوز ۷ و کارهای جالبی که با آنها می‌توان انجام داد، آشنا خواهید شد.

به کمک چند فایل عالی و قابل دانلود از اینترنت، شما می‌توانید به راحتی ویندوز ۷ خود را تقویت کنید. قابلیت‌هایی بسیار خوبی برای این کار، در ویندوز ۷ وجود دارد. قابلیت‌هایی که ممکن است تا به حال نامی‌ از آنها نشنیده باشید.

شاید هم اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشید ولی توانایی‌های بالقوه آن‌ها را نشناسید. به همین دلیل است که شما اگر یک ویندوزی حرفه ای و متخصص باشید، باز هم ممکن است چیزهایی برای آموختن در ویندوز ۷ برایتان وجود داشته باشد. در ادامه این هفت ویژگی فراموش شده را مرور می‌کنیم.

۱. برنامه‌ریز کارها (Task Scheduler): انجام کارها به صورت خودکار

win7-features-1انجام خودکار همه کارها، یک شرط ساده است برای اینکه در دنیای دیجیتال پر بار و موثر باشیم. نرم‌افزار درون سیستمی‌ برنامه‌ریز (همانگونه که از نامش مشخص است)، می‌تواند کارهای کسل کننده و غیرجذاب را به سیستم عامل محول کرده و در برنامه زمانبدی شده، آنها را انجام دهد. شما می‌توانید وظایف ساده و پیچیده ای از شروع یک برنامه و ارسال ایمیل تا اجرای اسکریپت‌های مشخص در زمان خاص را تنها با چند کلیک انجام دهید.

برای استفاده از این نرم‌افزار روی Start کلیک و در قسمت جستجو Task Scheduler را تایپ کنید تا این نرم افزار اجرا شود. با اجرای برنامه پنجره ای باز می‌شود که شامل برنامه زمانبندی‌های فعلی است که ممکن است توسط سایر برنامه‌های نصب شده، ایجاد شده باشند و می‌توانند شامل تاریخ به روز رسانی یک نرم افزار یا شروع یک نرم افزار پس از بالا آمدن ویندوز باشد.

لیست کتابخانه این نرم‌افزار را از سمت چپ پنجره باز کنید تا وظایف را در دسته‌های مختلف بیابید و ببینید که چه کاری انجام می‌دهند.

برای ایجاد یک وظیفه بر روی Create Task در پنل سمت راست کلیک کنید. حالا باید یک نام برای آن انتخاب کرده و سپس توضیحات و چند مورد امنیتی مربوط به آن را تکمیل کنید. سایر برگه‌هایی که در ادامه آمده اند، به شما برای ایجاد یک وظیفه به طور خودکار کمک می‌کنند:

Triggers:

به شما امکان می‌دهد که زمان اجرای وظیفه را تعیین کنید. مثلا به صورت دوره زمانی ( هر روز یا هر هفته) و یا هنگام راه اندازی سیستم و یا حالت‌های پیچیده تر.

Action:

محلی که شما باید تعیین کنید، یک وظیفه دقیقا چه کاری باید انجام دهد که می‌تواند شامل اجرای برنامه، ارسال یک ایمیل، نمایش یک پیام و یا اجرای یک خط دستور در Command باشد. در ادامه با چند ایده هوشمندانه نیز آشنا خواهید شد.

Conditions:

شما در این قسمت می‌توانید شرایط را برای اجرای وظیفه تعریف کنید. مثلا وظیفه تنها در زمان انتظار (Idle) سیستم و به مدت مشخصی اجرا شود و یا وظیفه سیستم را از حالت خواب (Sleep)، بیدار (Wake) کند و ... .

این تنظیمات بسیار سودمند هستند و به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید، وظیفه دقیقا همان کاری را انجام خواهد داد که شما می‌خواهید.

Settings:

این Tab شبیه تب Conditions است اما برای زمانی تنظیم می‌شود که مثلا وظیفه اجرا نشود (و یا اجرای آن طول بکشد) در این حالت شما می‌توانید به سیستم بگویید که مثلا وظیفه را در زودترین زمان ممکن اجرا کند و یا اگر اجرای آن طولانی شد، وظیفه را متوقف کند و یا اینکه چند نمونه از وظیفه یک بار اجرا شوند.

در صورت تمایل به ایجاد وظیفه به کمک یک ویزارد ساده تر هم می‌توانید از منوی File، روی گزینه Create Basic Task کلیک کنید.

چند استفاده هوشمندانه از برنامه‌ریز وظیفه:

  • راه اندازی رایانه و خاموش کردن آن بر اساس زمان تعیین شده
  • اجرای برنامه (مثلا CCleaner) برای حفظ سلامت سیستم
  • تعیین زمان اجرا برای نرم افزار Disk Cleanup در ویندوز ۷ و ویستا
  • استفاده از Ninite و برنامه‌ریز وظیفه برای بروز نگه داشتن اجزای رایانه
  • آپلود خودکار عکس‌ها به Flickr به کمک پیکاسا
  • راه اندازی زودتر در هنگام صبح به همراه آلارم ویدئویی
  • تغییر تنظیمات ساعت ویندوز

۲. بازیابی سیستم: خود را از وضعیت «وای، همه چیز پرید!» نجات دهید

win7-features-2گاهی اوقات، نصب یک نرم‌افزار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه یک مشکل جدید هم ایجاد می‌کند. ابزار System Restore ویندوز برای این مواقع طراحی شده است. آن را اجرا کنید تا سیستم دقیقا به قبل از نصب برنامه یا راه‌انداز (Driver) بازگردد.

البته System Restore جایگزین یک پشتیبان گیری بدون نقض نیست. چون تنها چند فایل سیستم و رجیستری را مجددا کپی می‌کند. ولی بازهم می‌تواند یک فرصت خیلی خوبی برای جبران یک اشتباه کوچک باشد.

برای استفاده از System Restore کافی است در منوی استارت عبارت System Restore را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. با این کار System Restore تمام نقاط بازگشت (Restore Points)‌ اخیر یا زمان‌هایی که شما امکان بازگشت به آنها را دارید، نمایش می‌دهد.

ویندوز به صورت پیش فرض و بدون نیاز به تنظیماتی خاص، پس از نصب هر نرم‌افزار یا راه انداز، یک نقطه بازگشت جدید ایجاد می‌کند. هرگاه هم متوجه بروز مشکلی شدید کافیست System Restore را اجرا کرده و در زمان به عقب بازگردید.

۳. کتابخانه‌ها (Libraries): سازماندهی فایل‌ها و بهبود عملکرد جستجو در ویندوز

win7-features-3کتابخانه‌ها که پس از معرفی، تبدیل به یکی بهترین و پر استفاده ترین امکانات ویندوز ۷ شدند، بسیار پر قدرت‌تر از چیزی هستند که به نظر می‌رسند.

اگر شما هنوز با کتابخانه آشنا نشده‌اید باید گفت، کتابخانه‌ها محتویات پوشه‌های مختلف را از جای جای رایانه شما جمع کرده و در یک مکان نمایش داده و را بر اساس همان محتویات مرتب می‌نماید. برای مثال اگر مجموعه موزیک‌های شما در سه پوشه مختلف درون سیستم شما پخش باشند، شما می‌توانید هر کدام از آنها را به کتابخانه موزیک خود اضافه کنید. پس از آن هرگاه پوشه موزیک کتابخانه خود را باز کنید تمام آهنگ‌های خود را در آن می‌بینید به طوری که انگار همه آنها در یک جا ذخیره شده‌اند. عملکرد کتابخانه وقتی به شدت قدرتمند می‌شود که یک پوشه به اشتراک گذاری شده در شبکه را به آن اضافه کنید.

با تمام این‌ها، بهترین قسمت کتابخانه‌ها، ادغام شدن آن با جستجوی ویندوز است. از آنجا که جستجوی ویندوز، تمام سیستم را جستجو نمی‌کند، گاهی در عمل فوق‌العاده بی‌استفاده به نظر می‌رسد. ولی کافیست با وارد کردن یک پوشه به کتابخانه‌ها، آن را اندیس گذاری (Index) کنید. با این کار ویندوز اکسپلورر بسیار سریع این فولدر را جستجو می‌کند و این کار تنها یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جستجوی ویندوز را خیلی بهتر کند.

۴. شبکه خانگی: اشتراک آسان تر فایل‌ها

win7-features-4اگر در منزل خود بیش از یک رایانه داشته باشید، شاید زمانی لازم باشد یک فایل را بین آنها جابه جا کنید، مثل یک فایل که در حال کار روی آن هستید یا یک موزیک و یا فایل ویدئویی و یا چیزهایی از قبیل.

شبکه خانگی یا بر اساس گفته ویندوز، Homegroups، ساده‌ترین راه برای انجام این قبیل کارهاست که به شما اجازه دسترسی دائمی‌ به هر فایلی که در شبکه به اشتراک گذاشته شده است را می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید چاپگر خود را بین تمام دستگاه‌ها Share کنید و خب دیگر نیازی نیست که در هر اتاق یک چاپگر داشته باشید!

تمام کاری که باید انجام دهید، تایپ کردن عبارت Homegroups در منوی استارت ویندوز و اجرای ویزارد ایجاد شبکه خانگی است. از این به بعد شما می‌توانید کتابخانه مورد نظر خود را در شبکه به اشتراک بگذارید. حالا کافی است رایانه‌های مورد نظر خود را به شبکه متصل (Join) کنید تا دسترسی دائمی‌ به فایل‌های موجود در کتابخانه‌های Share شده امکان‌پذیر شود.

علاوه بر این، به کمک شبکه خانگی شما قادر به راه اندازی یک مرکز رسانه‌ای قدرتمند برای آماتورها خواهید بود.در نهایت، اگر شبکه خانگی برای شما کاربردی ندارد به راحتی می‌توانید آن را غیر فعال کنید.

۵. لیست‌های پرش (Jump Lists): دسترسی به امکانات دلخواه تنها با یک کلیک

win7-features-5لیست‌های پرش یکی از ویژگی‌های پر استفاده ویندوز هستند که به شما امکان دسترسی به آخرین ابزارها یا برنامه‌ها، لیست پر استفاده ترین برنامه‌ها و چیزهایی از این قبیل را، تنها از طریق نوار وظیفه (Taskbar) می‌دهد.

هر اپلیکیشن موجود در نوار وظیفه، لیست پرش مخصوص به خود را دارد. (لیست پرشی که برای ویندوز ۷ طراحی شده است)، در نتیجه شما به راحتی می‌توانید با یک کلیک به بهترین امکانات یک نرم افزار دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به لیست پرش، تنها کافی است روی آیکون نرم افزار در نوار وظیفه راست کلیک کنید. با این کار یک منوی کشویی از نوار وظیفه باز می‌شود که شما را قادر به اجرای فایل‌های Word یا اجرای ایمن (Private Browsing) گوگل کروم و یا کنترل یک فایل Winamp می‌سازد. شما همچنین می‌توانند یک جستجوی ویندوز اکسپلورر را به لیست پرش خود بچسبانید (Pin) و آنرا برای کارهای روزمره خود کاربردی تر نمایید.

۶. کنترل کننده منابع: آنچه را که برنامه‌هایتان انجام می‌دهند، بیبنید.

Task Managerwin7-features-6 ویندوز چندین گراف برای بررسی منابع سیستم، درون خود جای داده است که به کمک آنها می‌توان به رفتار غیر عادی برنامه‌ها در سیستم عامل پی برد.

اما ابزار دیگری نیز در ویندوز وجود دارد که به آن Resource Monitor گفته می‌شود و به شما جزئیات بیشتری در مورد پردازنده، حافظه، دیسک سخت و فعالیت شبکه داده و کمک می‌کند تا متوجه شوید درون سیستم چه می‌گذرد.

برای استفاده از این ابزار باید در منوی استارت عبارت Resource Monitor را تایپ کنید. با انجام این کار به شما، با نمایش پنجره گزارش کلی، خوش آمد گفته خواهد شد و خلاصه‌ای از فعالیت CPU،‌ هارد، شبکه و حافظه به نمایش در خواهد آمد. در سایر برگه‌ها می‌توانید جزئیات بیشتری از هر منبع را ببینید. برای مثال با کلیک روی حافظه (Memory) گرافی نمایش داده می‌شود که به کاربر می‌گوید چه مقدار از حافظه در حال استفاده است، چه مقدار از آن در حالت آماده باش (Stand By) و چه مقدار از آن آزاد است. به همین صورت می‌توانید ببینید که آیا یک نرم افزار باعث کند شدن سیستم شما شده است یا اینکه یک نرم‌افزار چه مقدار از پهنای باند شبکه را در اختیار گرفته است.

اگر از افرادی هستید که این ابزار برای شما بسیار کاربردی است، می‌توانید یک میانبر از آن تهیه کنید تا در دسترس شما قرار بگیرد.

۷. کنترل کننده قابلیت اطمینان سیستم: زمانی که ابزارها ضعیف‌تر می‌شوند

win7-features-7اگر به صورت مرتب در سیستم خود پیام‌های خطا و خرابی دریافت می‌کنید و به طور دقیق هم نمی‌دانید چگونه آنها را مرتفع کنید، ابزار کمتر شناخته شده‌ای به نام Reliability Monitor برای کمک به همین مسأله ساخته شده است. این ابزار به طور مرتب خطا‌های نرم افزار یا سیستم عامل، پیام‌های هشدار و اطلاع رسانی‌های مهم سیستم را دنبال کرده و در تایم‌لاین خود ذخیره می‌کند. شما نیز به کمک این تایم‌لاین می‌توانید ببینید چه اتفاقی در چه زمانی رخ داده است. همچنین می‌توانید روی تایم‌لاین به عقب بازگشته و ببینید که پیام خطا اولین بار چه زمانی نمایش داده شده و آیا الگو یا دلیلی خاص برای این خطا قابل مشاهده است یا خیر.

برای اجرای این نرم افزار هم کافی است عبارت Reliability Monitor را در منوی استارت تایپ کرده و Enter را بفشارید. با اجرای نرم‌افزار با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که آخرین خطاها و مشکلات سیستم را نمایش می‌دهد. برای نمایش جزئیات یک روز خاص هم کافیست درون گراف، روی ستون مربوط به آن کلیک کنید تا لیستی از خطاها، هشدارها و اطلاعات مهم آن روز نمایش داده شود. علاوه بر این شما می‌توانید گراف را به صورت روزانه یا هفتگی بررسی کرده و به دنبال راه حل مشکل خود بگردید و جزئیات بیشتری را در مورد ایجاد مشکل ببینید.

به طور خلاصه اگر با مشکلی در رایانه خود مواجه شدید، Reliability Monitor را چک کنید تا به راه حل مطلوب برای مشکل خود برسید.

این هفت مورد تنها ابزارهای دوست داشتنی و فراموش شده مورد نظر ما نیستند، بلکه اینها محبوب ترند. با استفاده از این قابلیت‌های ویندوز ۷ می‌توانید تجربه‌ای لذت بخش‌تر و بهتر از کار با ویندوز ۷ داشته باشید. می‌توانید به نسخه جدید ویندوز مهاجرت کنید یا این که این که تا زمان عرضه رسمی آن از ویندوز ۷ و قابلیت‌های معرفی شده استفاده نمایید.

از دیگر ابزار‌های مفید و فراموش شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Solution Recorder: که صفحه شما را ضبط کرده و به شما در حل مشکل کمک می‌کند.
  • Mobility Center: برای شخصی سازی تنظیمات حیاتی لپ تاپ تنها با چند کلیک
  • Compatibility Troubleshooter: برای حل مشکل برنامه‌هایی که با نسخه‌های جدید ویندوز سازگاری ندارند.
زومیت آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : ویندوز 7, نویسنده : مدیر amt بازدید : 521 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 19:32

رضا یزدانی در گفتگو با مهر:
باور نمی‎کنم بدون مدال باز می‎گردم/ کسی قهرمان شد که شکستش داده بودم
ملی‎پوش وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان که به دلیل آسیب دیدگی رقابت‎های خود در روز پایانی بازی‎های المپیک لندن را نیمه تمام گذاشت، گفت: برایم قابل هضم نیست که تا لندن رفته باشم، در المپیک شرکت کرده باشم و حالا بدون مدال به ایران بازگردم.

رضا یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر اینکه مصدومیتی که در بازی‎های المپیک لندن گریبانگیرش شد، بزرگترین بدشانسی زندگی‎اش بوده است، در مورد روند مبارزات خود در این بازی‎ها توضیح داد و اظهارداشت: شرایط قرعه کشی بازی‎ها اصلا برای ما خوب نبود چون من بعد از استراحت در دور نخست باید با کسی کشتی می‌‎گرفتم که سخت‎ترین رقیبم محسوب می‎شد.

وی تاکید کرد: "عبدالسلام گادیسوف" از روسیه اولین و سخت‎ترین حریف من در بازی‏ها بود. این کشتی گیر روس پدیده وزن 96 کیلوگرم است که مقابل خیلی از بزرگان المپیک پیروز شده بود. در مبارزه‏ای که با او داشتم، به لحاظ بدنی فشار خیلی زیادی را تحمل کردم اما پیروز شدم. این پیروزی خیلی ارزشمند بود. خودم با این پیروزی به مدال طلا امیدوارتر شدم.

کشتی گیر آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان با اشاره به اینکه در مرحله سوم با حریفی از قرقیزستان مبارزه کرد، گفت: بعد از اینکه تایم اول این مبارزه را واگذار کردم، در تایم دوم خیلی تلاش کردم تا نتیجه را تغییر دهم. در همین تایم بود که از ناحیه زانو احساس درد بدی کردم اما به هر طریقی بود آن را تحمل کردم تا بتوانم پیروز شوم به مرحله نیمه نهایی برسم.

یزدانی با تاکید بر اینکه در مرحله نیمه نهایی و در مصاف با کشتی گیر اوکراینی آسیب دیدگی‎اش تشدید شد، خاطرنشان کرد: هنوز 20 ثانیه از مبارزه نگذشته بود که هنگام دور زدن روی تشک کاملا آسیب دیدم طوری که نمی‏توانستم کشتی را ادامه دهم چون رباط صلیبی‏ام پاره شده بود.

"چرا با وجود این شرایط اصرار داشتید مبارزه با  والری آندریتسوف از اوکراین را ادامه دهید؟"، این کشتی گیر در پاسخ به این پرسش مهر گفت: برایم قابل هضم نبود که تا لندن آمده باشم اما مدال المپیک را نگیرم. به خصوص اینکه رقبای اصلی‌ام را شکست داده بودم. من در طول تمرینات فقط به مدال طلا فکر می‏کردم. برایم خیلی سخت بود که حتی مدال نگیرم.

وی یادآور شد: من شرمنده مردم شدم هرچند کشتی آمریکایی قهرمان المپیک در این وزن (96 کیلوگرم) شد که من او را در رقابت‌های جام جهانی شکست داده بود. خیلی سخت است رقیبان اصلی‏ات را شکست بدهی اما مدال نگیری. 

آزادکار مصدوم ایران در پاسخ به این پرسش که "آسیب دیدگی شما ناشی از مشکل و مصدومیت قدیمی بود یا اینکه در جریان رقابت‎ها ایجاد شد؟"، تصریح کرد: بخشی از مصدومیتم قدیمی بود اما آنچه مشکل ساز شد، پارگی رباط صلیبی بود که در مرحله نیمه نهایی و خیلی ناگهانی اتفاق افتاد. من از کشتی دوم احساس درد داشتم اما تحمل کردم. در کشتی سوم بود که مشکل اصلی ایجاد شد. دوست داشتم کارم را ادامه می‎دادم اما واقعا غیرممکن بود.

وی ادامه داد: باور نمی‏کنم که بدون مدال به ایران باز می‎گردم چون فقط برای مدال المپیک آنهم به رنگ طلا تمرین کرده بود. البته گرفتن مدال و شاد کردن ملت ایران و جامعه کشتی لیاقت می‏خواهد. شاید من این لیاقت را نداشتم که اینگونه شرمنده شدم.

"حتما از حالا به المپیک آتی هستید؟"، کشتی گیر وزن 96 کیلوگرم ایران در پاسخ به این پرسش پایانی مهر گفت: حالا به چیزی فکر نمی‏کنم جز اینکه زودتر پای آسیب دیده‏ام را جراحی کنم و بتوانم به تمرینات بازگردم.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : رضا یزدانی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 556 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 19:28

 

 


چهاردهمین دوره :

 1948 - لندن (انگلستان)

تعداد ورزشکاران ایران: 38 تن، ‌تیراندازی (3) مشت زنی (9) وزنه برداری (5) کشتی آزاد (8) تیم ملی بسکتبال (12) ژیمناستیک (1)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- بسکتبال: با 5 باخت و یک برد، در میان 23 کشور پانزدهم شد.
- کشتی آزاد: منصور رئیسی (چهارم)، عباس زندی (هفتم مشترک)، ابوالقاسم سخدری (پنجم مشترک). عنوان تیمی: نهم.
- وزنه برداری: جعفر سلماسی (مدال برنز)، محمود نامجو (پنجم- شکستن رکورد دو ضرب جهان).
- نتیجه: ایران با کسب یک مدال برنز در رده آخر کشورهای دریافت کننده مدال (سی و چهارم) قرار گرفت.

پانزدهمین دوره :

 

 

 

1952 - هلسینکی (فنلاند)

بیستمین دوره:تعداد ورزشکاران ایران: 22 تن، کشتی آزاد (8) وزنه برداری (7) مشت زنی (6) دوومیدانی (1)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: محمود ملاقاسمی (مدال برنز)، مهدی یعقوبی (هشتم مشترک)، ناصر گیوه‌چی (مدال نقره)، جهانبخت توفیق (مدال برنز)، عبدالله مجتبوی (مدال برنز)، غلامرضا تختی (مدال نقره)، عباس زندی (پنجم). عنوان تیمی: سوم .
- وزنه برداری: محمود نامجو (مدال نقره)، علی میرزایی (مدال برنز)، محسن عدل طباطبایی (هشتم)، حسن فردوس (پنجم)، جلال منصوری (هشتم)، محمدحسن رهنوردی (چهارم)، فیروز برهان (پنجم). عنوان تیمی: سوم.
- نتیجه: ایران با کسب 3 مدال نقره و 4 مدال برنز در رده سی ام جای گرفت.

 شانزدهمین دوره:

1956 - ملبورن (استرالیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 17 تن، کشتی آزاد (8) وزنه برداری (7) دوومیدانی (2)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: محمدعلی خجسته‌پور (نقره)، مهدی یعقوبی (نقره)، ناصر گیوه‌چی (ششم مشترک)، امامعلی حبیبی (طلا)، نبی سروری (چهارم مشترک)، عباس زندی (هفتم مشترک)، غلامرضا تختی (طلا). عنوان تیمی: سوم.
- وزنه برداری: محمود نامجو (برنز)، هنریک تمرز (پنجم)، ابراهیم پیروی (هفتم)، جلال منصوری (چهارم)، فیروز پژمان (چهارم). عنوان تیمی: سوم.
- دوومیدانی: نجم‌الدین فارابی (با 5103 امتیاز، چهاردهم).
- نتیجه: ایران با کسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز در رده بندی نهایی، چهاردهم شد.

هفدهمین دوره:

1960 - رم (ایتالیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 25 تن، مشت زنی (4) دوومیدانی (1) کشتی آزاد (8) کشتی فرنگی (4) وزنه برداری (7) تیراندازی (1(
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: محمدابراهیم سیف پور (برنز)، مهدی یعقوبی (هفتم)، مصطفی تاجیک (چهارم مشترک)، محمدخادم ازغدی (هشتم)، امامعلی حبیبی (چهارم مشترک)، غلامرضا تختی (نقره). عنوان تیمی: پنجم.
- کشتی فرنگی: محمد پذیرایی (برنز)، حسین ملاقاسمی (ششم مشترک).
- وزنه برداری: اسماعیل علم خواه (برنز)، محمد عامی تهرانی (ششم)، هنریک تمرز (چهاردهم)، امیری منگشتی (دهم).
- نتیجه: ایران با کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز در رده بیست و هشتم جای گرفت.

هجدهمین دوره:

1964 - توکیو (ژاپن)

تعداد ورزشکاران ایران: 58 تن، دوومیدانی (8) دوچرخه سواری (4) مشت زنی (1) شنا(1) شیرجه (1) ژیمناستیک (2) فوتبال (18) تیراندازی (4) کشتی آزاد (7) کشتی فرنگی (5) شمشیربازی (4)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: اکبر حیدری (برنز)، عبدالله خدابنده (هشتم)، عبدالله موحد (پنجم)، محمدعلی صنعتکاران (برنز)، منصور مهدی زاده (چهارم)، غلامرضا تختی (چهارم). عنوان تیمی: پنجم.
- کشتی فرنگی: رسول میرمالک (ششم)، اصغر ذوقیان (هفتم مشترک).
- وزنه برداری: رجبی اسلامی (دهم)، پرویز جلایر (هفتم).
- نتیجه: ایران با دریافت 2 مدال برنز در رده بندی نهایی، سی و پنجم شد.

نوزدهمین دوره:

1968 - مکزیکو (مکزیک)


تعداد ورزشکاران ایران: 14 تن، دوومیدانی (1) وزنه برداری (4) کشتی آزاد (8) کشتی فرنگی (1)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: ابوطالب طالبی (برنز)، شمس‌الدین سیدعباسی (برنز)، عبدالله موحد (طلا)، علی محمد مومنی (چهارم). مقام تیمی: ششم.
- وزنه برداری: محمد نصیری (طلا)، پرویز جلایر (نقره)، نصرالله دهنوی (ششم). مقام تیمی: چهارم.
- نتیجه: ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و دو برنز در رده بندی نهایی، نوزدهم شد.

بیستمین دوره:

1972 - مونیخ (آلمان غربی)

تعداد ورزشکاران ایران: 51 تن، کشتی آزاد (10) مشت زنی (5) فوتبال (19) کشتی فرنگی (5) دوچرخه سواری (4) وزنه برداری (3) دوومیدانی (3) شمشیربازی (2)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- وزنه برداری: محمد نصیری (نقره)، نصرالله دهنوی (پنجم). عنوان تیمی: ششم.
- کشتی آزاد: ابراهیم جوادی (برنز)، رمضان خدر (هفتم)، منصور برزگر (پنجم مشترک). مقام تیمی: ششم.
- کشتی فرنگی: رحیم علی آبادی (نقره).
- نتیجه: ایران با دریافت 2 مدال نقره و یک برنز در رده بیست و هشتم جای گرفت.

بیست و یکمین دوره:

1976 - مونترال (کانادا)

تعداد ورزشکاران ایران: 88 تن، فوتبال (19) تیراندازی (4) شمشیربازی (13) مشت زنی (6) دوچرخه سواری (7) وزنه برداری (7) واترپلو (11) دوومیدانی (4) کشتی آزاد (10) کشتی فرنگی (7)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: منصور برزگر (نقره)، محسن فره وشی (چهارم)، رمضان خدر (پنجم).
- وزنه برداری: محمد نصیری (برنز).
- کشتی فرنگی: مرادعلی شیرانی (ششم).
- نتیجه: ایران با کسب یک مدال نقره و یک برنز در رده بندی نهایی، سی و سوم شد.

بیست و چهارمین دوره:

1988 - سئول (کره‌جنوبی)

تعداد ورزشکاران ایران: 27 تن، کشتی آزاد(8)، کشتی فرنگی (7)، دوچرخه‌سواری(7)، دو ماراتن(1) تکواندو (غیررسمی - 4)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: عسکری محمدیان (نقره)، اکبر فلاح (چهارم)، آیت واگذاری (ششم)، عنوان تیمی: نهم.
- نتیجه: کاروان ایران با کسب یک مدال نقره همراه با کشورهای کاستاریکا، شیلی، سنگال، جزایر ویرجین، جزایر آنتیل، پرو و اندونزی در رده سی‌وششم قرار گرفت.

بیست و پنجمین دوره:

1992 -  بارسلونا (اسپانیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 40 تن، کشتی آزاد (10)، کشتی فرنگی (6)، دوچرخه‌سواری (7)، مشت زنی (6)، وزنه‌برداری (5)، دوومیدانی (2)، تنیس‌روی میز (1)، تکواندو (3)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: عسکری محمدیان (نقره)، امیررضا خادم (برنز)، رسول خادم(برنز)، علی اکبرنژاد (چهارم)، ایوب بنی‌نصرت(پنجم). عنوان تیمی: سوم
- کشتی فرنگی: رضا سیم‌خواه (ششم)، عبدالله چمن‌گلی (ششم)، حسن بایک (پنجم). عنوان تیمی: دوازدهم.
- نتیجه: ایران با یک مدال نقره و دو برنز به همراه بلژیک و کرواسی در رده چهل و چهارم قرار گرفت.

بیست و ششمین دوره:

1996 - آتلانتا (ایالات متحده)

تعداد ورزشکاران ایران: 19 تن، کشتی آزاد(9)، کشتی فرنگی(1)، مشت‌زنی(4)، تیراندازی زنان(1)، شنا(1)، دوومیدانی(1)، وزنه‌برداری(1)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- کشتی آزاد: غلامرضا محمدی (پنجم)، محمد طلایی (ششم)، امیررضا خادم (برنز)، رسول خادم (طلا)، عباس جدیدی (نقره).
- کشتی فرنگی: احد پازاج (دوازدهم).
- نتیجه: تیم ایران با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در مکان چهل‌و‌سوم جای گرفت.

بیست و هفتمین دوره:

2000 - سیدنی (استرالیا)

تعداد ورزشکاران ایران: 35 تن، جودو(3)، مشت زنی(5)، دوچرخه‌سواری(2) ، تیراندازی(1)، وزنه‌برداری(6)، تکواندو(2)، دوومیدانی(1)، شنا(1)، تنیس روی میز(1)، کشتی فرنگی(3)، کشتی آزاد(8)، سوارکاری(1)، قایقرانی(1)
نتایج کاروان ورزشی ایران:
- وزنه‌برداری: حسین رضازاده (مدال طلا)، حسین توکلی (طلا)، کوروش باقری (چهارم).
- کشتی آزاد: علیرضا دبیر (طلا)، امیررضا خادم (چهارم)، عباس جدیدی (چهارم)، علیرضا حیدری (ششم)، محمد طلایی (چهارم).
- تکواندو: هادی ساعی (برنز).
- جودو: آرش میراسماعیلی (پنجم).
- نتیجه: ایران با کسب 3 مدال طلا و یک برنز به مقام بیست و ششم دست یافت.

بیست و هشتمین دوره:

2004 - آتن (یونان)

تعداد ورزشکاران ایران: 38 تن، جودو(7)، مشت زنی(1)، دوچرخه‌سواری(4)، تیراندازی(1)، وزنه‌برداری(5)، تکواندو(2)، دوومیدانی(2)، شنا(1)، تنیس روی میز(1) ، کشتی فرنگی(6)، کشتی آزاد(7)

نتایج کاروان ورزشی ایران:
- وزنه‌برداری: حسین رضازاده (طلا)، شاهین نصیری‌نیا (چهارم).
- تکواندو: هادی ساعی (طلا)، یوسف کرمی (برنز).
- کشتی فرنگی: سجاد برزی (چهارم).
- کشتی آزاد: مسعود مصطفی جوکار (نقره)، مجید خدایی (پنجم)، علیرضا حیدری (برنز)، علیرضا رضایی (نقره).
- نتیجه: تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، دو نقره و دو برنز در رده بیست و نهم جای گرفت.
 

بیست و نهمین دوره:
2008 - پکن (چین)

تعداد ورزشکاران ایران: 54 تن، تکواندو(3)، بسکتبال(12)، کشتی آزاد(7)، کشتی فرنگی(5)، جودو(6)،بوکس(3)، وزنه برداری(3)، شنا(1)، بدمینتون(1)، تنیس روی میز(1)،قایقرانی(2)، تیروکمان(2)، دوچرخه سواری(3)، دوومیدانی (5)

نتایج کاروان ورزشی ایران:

- تکواندو: هادی ساعی (طلا)
- بسکتبال: (یازدهم)
- کشتی آزاد: عباس دباغی(دهم)، سید مراد محمدی(برنز)، مهدی تقوی(دهم)، میثم مصطفی    جوکار(نوزدهم)، رضا یزدانی(یازدهم)، سعید ابراهیمی(دهم)، فردین معصومی(پنجم)
- کشتی فرنگی: حمید سوریان(پنجم)، علی محمدی(یازدهم)، سامان طهماسبی(یازدهم)، مسعود هاشم زاده(پانزدهم)
- جودو: علی معلومات(پنجم)، محمد رضا رودکی(پنجم)
- بوکس: مرتضی سپهوند(پنجم)
- وزنه برداری: اصغر ابراهیمی(هفتم)،محسن بیرانوند(یازدهم)، رشید شریفی(ششم)
- قایقرانی: محسن شادی در مجموع(بیست و ششم)، هما حسینی در مجموع(بیست وهشتم)
- دوچرخه سواری
مسیر جاده: حسین عسگری(پنجاه ودوم)، قادر میزبانی(هفتاد و نهم)
تایم تریل انفرادی: حسین عسگری(سی و پنجم)
- دوومیدانی:
پرتاب دیسک: احسان حدادی در مجموع(هفدهم)، عباس صمیمی در مجموع(بیست وششم)
دوی 800 متر: سجاد مرادی(نهم)
ده گانه: هادی سپهرزاد(بیست ودوم)
نتیجه:تیم ایران با کسب  یک مدال طلا و یک مدال برنز در رده پنجاه و یکم جای گرفت.

 

 

تمام مدالهای المپیکی ایران:

طلا: 11 مدال

نقره: 15مدال

برنز: 22 مدال

جمع: 48 مدال

 

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : ایران در المپیک, نویسنده : مدیر amt بازدید : 528 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 13:51

جدول نهایی رده بندی المپیک 2012
 
Rank by Gold Country Gold Silver Bronze Total
1 46 29 29 104
2 38 27 22 87
3 29 17 19 65
4 24 25 33 82
5 13 8 7 28
6 11 19 14 44
7 11 11 12 34
8 8 9 11 28
9 8 4 5 17
10 7 16 12 35
11 7 14 17 38
12 7 1 5 13
13 6 6 8 20
14 6 5 9 20
15 5 3 6 14
16 5 3 5 13
17 4 5 3 12
18 4 4 4 12
19 4 3 3 10
20 4 0 2 6
21 3 10 4 17
22 3 5 9 17
23 3 5 5 13
24 3 2 1 6
25 3 1 3 7
26 3 1 2 6
27 2 5 2 9
28 2 4 5 11
29 2 4 3 9
30 2 2 6 10
30 2 2 6 10
32 2 2 1 5
33 2 2 0 4
34 2 1 2 5
35 2 1 1 4
36 1 5 12 18
37 1 4 3 8
38 1 3 4 8
39 1 3 3 7
39 1 3 3 7
41 1 1 3 5
42 1 1 2 4
42 1 1 2 4
42 1 1 2 4
45 1 1 1 3
46 1 1 0 2
47 1 0 3 4
47 1 0 3 4
49 1 0 1 2
50 1 0 0 1
50 1 0 0 1
50 1 0 0 1
50 1 0 0 1
50 1 0 0 1
55 0 2 4 6
56 0 2 3 5
57 0 2 1 3
58 0 2 0 2
59 0 1 3 4
60 0 1 2 3
60 0 1 2 3
60 0 1 2 3
63 0 1 1 2
63 0 1 1 2
63 0 1 1 2
63 0 1 1 2
63 0 1 1 2
63 0 1 1 2
69 0 1 0 1
69 0 1 0 1
69 0 1 0 1
69 0 1 0 1
69 0 1 0 1
69 0 1 0 1
75 0 0 2 2
75 0 0 2 2
75 0 0 2 2
75 0 0 2 2
79 0 0 1 1
79 0 0 1 1
79 0 0 1 1
79 0 0 1 1
79 0 0 1 1
79 0 0 1 1
79 0 0 1 1

 

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : جدول رده بندی المپیک 2012&المپیک لندن, نویسنده : مدیر amt بازدید : 498 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 13:48

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از صدور دستور واریز یک میلیارد دلار برای تکمیل فاز اول ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد: فاز اول این پالایشگاه میعانات گازی برای تثبیت حضور ایران در باشگاه صادرکنندگان بنزین تا سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

 علیرضا ضیغمی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: در حال حاضر پیشرفت اجرایی ساخت این پالایشگاه 360 هزار بشکه ای میعانات گازی به بیش از 53 درصد رسیده است.
 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه راه اندازی فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس در لیست پروژه های مهرماندگار دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: برای راه اندازی فاز اول این طرح مشکلاتی در تامین منابع مالی و اعتباری وجود داشت.
 
 معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار در این مگا پروژه پالایشگاهی سرمایه گذاری شده است، اظهار داشت: به منظور تکمیل فاز اول ستاره خلیج فارس اخیرا وزیر نفت دستوری مبنی بر تزریق یک میلیارد دلار منابع مالی صادر کرده است.
 
 این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با بیان اینکه در حال حاضر این منابع مالی به ساخت فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس واریز شده است، تاکید کرد: این منابع برای تکمیل فاز اول ساخت این پالایشگاه کافی است و پیش بینی می‌شود فاز اول ستاره خلیج فارس تا پایان نیمه نخست سال آینده راه اندازی شود.
 
 این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به تامین برخی از کالا و تجهیزات باید پیشرفت اجرایی ساخت این پالایشگاه به 3 درصد افزایش یابد، تبیین کرد: یک میلیارد منابع مالی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل منابع داخلی وزارت نفت تامین شده است.
 
 وی در پاسخ به مهر در خصوص آخرین وضعیت ساخت خط لوله انتقال میعانات گازی این پالایشگاه از عسلویه به بندرعباس، توضیح داد: هم اکنون عملیات ساخت و نصب خط لوله مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و پیش بینی می شود تا مهر ماه امسال راه اندازی شود.
 
 ضیغمی همچنین از پیشرفت 90 درصدی آبگیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: در مجموع با راه اندازی فاز یک زیر ساخت‌های ساخت و توسعه فاز 2 و 3 پالایشگاه ستاره خلیج فارس تسهیل می شود.
 
 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه هدف نهایی از ساخت این پالایشگاه میعانات گازی تولید روزانه زانه 35 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز اول امکان تثبیت حضور ایران در باشگاه صادرکنندگان بنزین و گازوئیل فراهم می‌شود.
 
 به گزارش مهر، پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از هفت طرح جدید پالایشگاهی ایران است که عملیات اجرایی این پالایشگاه در منطقه بندرعباس از سال 1386 آغاز شده است.
 
 با بهره برداری از این پالایشگاه میعانات گازی روزانه 35 میلیون لیتر بنزین (با عدد اکتان 95 ) و 14 میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده های نفتی کشور اضافه می‌شود، همچنین تولید روزانه 4 میلیون لیتر LPG ( گازمایع)، 3 میلیون لیتر سوخت جت و 130 تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مدیر amt بازدید : 480 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 13:40

شهرری - خبرگزاری مهر: "حمید سوریان" قهرمان کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن، با حضور پر شور مسئولان و اهالی شهرری تجلیل شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از حمید سوریان به همت شهرداری منطقه 20 تهران، شامگاه گذشته با حضور مسئولان شهرداری، پیشکسوتان ورزش و حضور پرشور مردم در ورزشگاه شهید مدرس ری برگزار شد.

 شهردار منطقه 20 تهران در این مراسم گفت: این برنامه عنوان "شکرانه" دارد، برای اینکه خداوند عنایت فرمود تا در ماه رمضان و در لیالی قدر، تیم کشتی فرنگی ما پس از سالیان سال، عنوان قهرمانی را با سه مدال طلا داشته باشد؛  به خصوص اینکه حمید سوریان فرزند منطقه 20 بوده و این مدال را به افتخارات خود اضافه کرد.

فرزندان شهرری تمام تلاش خود را کردند تا همدلی و یکپارچگی ملی را ایجاد کنند

 عظیم بابایی ادامه داد: شکرانه این مراسم برای این است که فرزندان شهرری تمام تلاش خود را کردند تا این همدلی و یکپارچگی ملی را ایجاد کنند و شما مردم ایران و منطقه 20 نیز که در کنار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شبی که حمید سوریان کشتی می گرفت، با تضرع و خاشعانه به درگاه خدا دعا می کردید و خدا دعای شما را مستجاب کرد.

 حمید سوریان نیزدر ادامه این برنامه بیان کرد: انشاءالله سالهای سال در عرصه کشور همان طور که امسال موفق بودیم، همیشه بهتر از قبل و موفق شویم.

آرزوی "دبیر" شدن و آرزوی ازدیاد "دبیر"ها

 وی با بیان خاطره ای افزود: در برگزاری المپیک سال 2000 که من 15 ساله بودم، در مراسم تقدیر از علیرضا دبیر به عنوان یکی از نوجوانان حاضر در مراسم شرکت کردم و در آن مراسم، از صمیم قلب آرزو داشتم روزی بتوانم افتخار این عزیز را تکرار کنم و هم اکنون نیز امیدوارم که نوجوانان حاضر در این مراسم و کسانی که در عرصه ورزش فعالیت می کنند، در المپیک 2016 برای شهرری افتخار کسب کند.

 قهرمان کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن تصریح کرد: در چهار المپیک اخیر، همیشه یکی از گردن آویزهای طلا برای شهرری بوده و همین امر باعث رشد و افتخارآفرینی ورزش شهرستان ری و توقع همیشگی مردم این خطه قهرمان پرور شده است.

 در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر و یک دستگاه خودرو "پرشیا" از دلاورمردی های سوریان، جوان قهرمان ری تجلیل به عمل آمد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : سوریان, نویسنده : مدیر amt بازدید : 578 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 13:38

تهران - تلاش هیجان برانگیز و قدرتمندانه برترین و زبده ترین ورزشكاران دنیا در سی امین دوره بازی های المپیك كه به میزبانی شهر لندن در بریتانیا یا همان انگلیس برگزار شد، یكشنبه شب در شرایطی خاتمه یافت كه كشتی ایران در دو رشته فرنگی و آزاد، دو كارنامه متفاوت و جداگانه ای را از خود بر جای گذاشت.
     
به گزارش ایرنا، نتایجی كه طی هشت روز پیكارهای كشتی بازی های المپیك 2012 لندن (البته بدون احتساب رقابت های دو روزه كشتی زنان كه در فواصل مسابقه های دو رشته كشتی فرنگی و آزاد انجام شد) برای كشتی ایران رقم خورد، از زوایا، جنبه ها و دیدگاه های مختلف، قابل بررسی و تعمق است و طبیعا با توجه به نتایج متضاد و متفاوت دو تیم كشتی آزاد و فرنگی البته از حیث مرغوبیت و نوع مدال و نه تعداد آن، نظرات و تفكرات مختلف اهل فن و كارشناسان ورزش كشتی را در پی دارد.

در این میان، اكثر مردم كشورمان كه علاقه مندی به ورزش كشتی در خون و رگ و پی آنهاست، بدون در نظر داشتن شرایط كاملا متفاوتی كه برای دو رشته كشتی فرنگی و آزاد در بازی های المپیك لندن وجود داشت، به طور طبیعی نظر كاملا مساعد و مثبتی نسبت به نتایج بدست آمده ملی پوشان كشتی فرنگی ایران دارند.

اینكه تیم ملی كشتی فرنگی كشورمان با دریافت 3 مدال طلا و كسب مقام قهرمانی در بازی های المپیك لندن در مقایسه با تیم ملی كشتی آزاد، نتیجه خیره كننده و موفقی گرفت، بر كسی پوشیده نیست.

اما شاید عملكرد تیم ملی كشتی آزاد ایران كه در المپیك لندن بدون مدال طلا ماند، برای مردمی كه فقط كسب مدال های طلا در المپیك، مثل همه مردم دنیا، آنان را خوشحال و مسرور می كند

راضی كننده نباشد.

برای بررسی دقیق و موشكافانه نتایج دو تیم ملی كشتی آزاد و فرنگی كشورمان در بازی های المپیك 2012 لندن و رسیدن به دلایلی كه ملی پوشان كشتی آزاد ما را از دسترسی به مدال های طلای المپیك باز داشت، بایستی نگاه های احساسی، عجولانه، شتابزده و غیرمنطقی را كنار گذاشت تا بتوان به پیشرفت كشتی كشورمان كمك كرد.

عملكرد بسیار درخشان مردان توانمند و ساخته و پرداخته تیم ملی كشتی فرنگی ایران با تصاحب 3 مدال طلا كه می توانست با قربانی نشدن 'سعید عبد ولی' قهرمان سال 2011 جهان با توطئه مشترك مسوولان 'فیلا' و كمیته بین المللی المپیك به 4 مدال طلا هم برسد، شرایط را از هر نظر برای كشتی گیران پرتوان و كارآمد تیم ملی كشتی آزاد ایران و كادر فنی مجرب این تیم بسیار سخت و سنگین كرد و مسوولیت بسیار سنگینی بر گرده قهرمانان و مربیان كشتی آزاد قرار گرفت، رشته ای كه همیشه بیشترین تعداد مدال های ورزش ایران را از المپیك ها دریافت كرده است.

در شرایطی كه از آخرین تك مدال نقره كشتی فرنگی ایران كه توسط 'رحیم علی آبادی' در بازی های المپیك 1972 مونیخ بدست آمد، 40 سال گذشت تا كشتی فرنگی ایران، دیگر بار در المپیك به مدال برسد اما كشتی آزاد ایران در طول این دوره طولانی در هیچ المپیكی حتی حداقل با دسترسی به یك مدال برنز، بدون مدال نماند.

نا گفته نماند، به غیر از المپیك 1956 ملبورن كه در آن كشتی آزاد ما موفق به دریافت 2 مدال طلا و 2 نقره شد و نیز همین المپیك 2012 لندن كه كشتی فرنگی ما در آن به دریافت 3 مدال طلا مفتخر شد، كلا هیچ دوره از بازی های المپیك بنا به دلایل گوناگون برای كشتی ایران كه همیشه جزو قدرت های ممتاز و برتر دنیا به حساب آمده، خوش یمن نبوده است.

همانگونه كه اشاره شد، كسب 3 مدال طلا توسط كشتی گیران شجاع و متعصب كشتی فرنگی ما، كار را برای مردان دلاور و غیرتمند كشتی آزاد ایران بسیار سخت كرد.

استرس و اضطراب وارده در نزد یكایك ملی پوشان كشتی آزاد كه همگان با وجود 'رسول خادم' در صدر كادر فنی تیم ملی حداقل به اندازه تیم كشتی فرنگی از آنان انتظار كسب مدال طلا داشتند، مسوولیت آنها را خطیرتر كرد.

حقیقت را باید پذیرفت كه مردان پرتوان و كارآمد كشتی آزاد ایران در المپیك لندن، به سان و هم اندازه همتاهای فرنگی كار خود در كارزار المپیك لندن، مردانه و شجاعانه جنگیدند و سخت ترین و سنگین ترین كشتی های دوران قهرمانی خود را گرفتند و قدم عقب نگذاشتند اما این المپیك هم همانند المپیك های پیش برای آنان چندان خوش یمن نبود.

كشتی های زیبا و شجاعانه مسعود اسماعیل پور، صادق گودرزی، احسان لشكری، رضا یزدانی و كمیل قاسمی را بایستی بار دیگر مرور كرد و دید كه آنان فقط به عشق مردم و میهن خود و با انگیزه پیروزی و قهرمانی در المپیك گام روی تشك های محسور كننده ورزشگاه 'اكسل' شهر لندن گذاشتند.

جملگی آنان همچون جوانان شجاع و دلاور كشتی فرنگی ما مردانه جنگیدند و كشتی های زیبایی را در عرصه المپیك لندن به نمایش گذاشتند و در این بین كشتی گیرانی چون 'احسان لشكری' و 'كمیل قاسمی' كه حتی یك بار هم در پیكارهای كشتی قهرمانی جهان نیز شركت نكرده بودند، با تصاحب مدال برنز المپیك، به كشتی دنیا و قرار گرفتن در جمع مدعیان درجه یك وزن های 84 و 120 كیلوگرم جهان معرفی شدند.

در این مقال، قصد تعریف یا تمجید و یا تخریب و ضعیف كردن افراد را نداریم اما بر این اعتقادیم كه هم 'محمد بنا' و هم 'رسول خادم' كه مسوولیت رهبری و هدایت ملی پوشان كشتی فرنگی و آزاد ایران و كادر فنی دو تیم را در المپیك لندن برعهده داشتند، از دانش، فهم، شعور، درایت و توانایی بسیار بالایی در كشتی برخوردارند و جزو بهترین مربیان و تئوریسین های كشتی دنیا به حساب می آیند، با این تفاوت كه محمد بنا هشت سال زودتر كار خود را به صورت زیربنایی در تیم ملی كشتی فرنگی ایران شروع كرد اما رسول خادم فقط هشت ماه است كار مسوولیت فنی كشتی آزاد را برعهده گرفته، در حالیكه باید زودتر از اینها قدم جلو می گذاشت و به كمك كشتی ایران می آمد!

اگر رسول خادم حداقل دو سال پیش تیم ملی كشتی آزاد ایران را تحویل می گرفت، شاید اكنون شرایط برای تیم ملی كشتی آزاد ایران در المپیك لندن فرق می كرد و این تیم همانند كشتی فرنگی ما نتیجه می گرفت.

در المپیك لندن، نحوه زیرگیری های كشتی گیران آزاد ما از هر دو پای حریفان كاملا با گذشته فرق كرده بود و كشتی گیران ما با زیرگیری های یك خم و دو خم و زیرهای انفجاری، زیر سر رو، زیر از مچ پا و زیر از بغل به راحتی به پاهای حریفان رسیده و كشتی های تهاجمی و كاملا ایرانی را كه مبتنی بر همین گونه زیرگیری هاست، بارها به نمایش گذاشتند.

در بین هفت كشتی گیر تیم كشتی آزاد ما به استثناء 'حسن رحیمی' و 'مهدی تقوی' كه از تقوی به دلیل در اختیار داشتن دو مدال طلای جهان از او انتظار بسیاری می رفت، در بقیه نفرات عنصر جنگندگی و میل پیروز شدن در مقابل حریفان كاملا مشهود بود.

در واقع حضور كوتاه مدت 'رسول خادم' (حدود هشت ماه) در راس كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد ایران، تاثیر خود را گذاشته و امیدواریم كه وی همچون 'محمد بنا' همچنان مسوولیت فنی و مدیریت تیم های ملی كشتی كشورمان را پس از بازی های المپیك لندن برعهده داشته باشد.

قرعه های دشوار و كشتی گرفتن با حریفان سرسخت، بویژه در دورهای اول و دوم یكی دیگر از موانع رسیدن به موفقیت های بیشتر كشتی گیران آزادكار ما بود كه این مساله در كشتی فرنگی ما كمتر به چشم خورد.

مساله ای به نام قرعه مناسب برای همه كشتی گیران و تیم های دنیا بسیار دلچسب و دوست داشتنی است و همه قهرمانان كشتی آزاد و فرنگی دنیا می خواهند كه با قرعه های خوب و مناسب كه راه رسیدن آنها را به دیدار نهایی هموار كنند، روبرو شوند و این مساله ای كاملا طبیعی است و نقطه ضعف برای هیچ كشتی گیری به حساب نمی آید.

اما در المپیك لندن، قرعه برای هیچ یك از كشتی گیران آزادكار ما حتی برای 'صادق گودرزی'، 'احسان لشكری' و 'كمیل قاسمی' كه با مدال، صحنه المپیك را ترك كردند، روی خوش نشان نداد.

حتی برداشتن 'گوی' در قانون 'كلینچ' برای گرفتن خم حریف در شرایط مساوی اصلا به سود كشتی گیران ایرانی نبود و با برداشتن هر گوی، قرعه خم گیری كه مساوی با خاك شدن و امتیاز از دست دادن است، به نفع رقبای كشتی گیران ما تمام شد كه همه اینها دلالت بر خوش یمن نبودن كشتی ما در المپیك ها دارد!

در تمام كشتی های انجام شده و در قانون 'كلینچ' حتی یك 'گوی' از داخل كیسه رییسان تشك به نفع كشتی گیران ما در نیامد كه واقعا جای تعجب دارد!

'رضا یزدانی' امید نخست تیم ملی كشتی آزاد ایران برای تصاحب مدال طلای بازی های المپیك لندن كه كشتی های بسیار سختی با 'عبدالسلام قادس اف' از روسیه و 'ماگومد موسی اف' از قرقیزستان گرفت، در مرحله نیمه نهایی مقابل 'والری آندریتسف' كشتی گیر اوكراینی به شدت مصدوم شد و نتوانست تا پای فینال پیش بیاید و روانه بیمارستان شد كه فقط می توان آن را بدبیاری بزرگی برای تیم ایران تلقی كرد.

مساله دیگری كه باید به آن اشاره كرد، پیشرفت و رونق كشتی آزاد در دنیا است كه این مساله سوای تیم روسیه در بین تیم های كشورهای روسی زبان (اقمار روسیه) از جمله جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوكراین، ازبكستان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ... كاملا مشهود و ملموس بود و نشان داد كه این كشورها در كنار قدرت بزرگی به نام ایران، كشتی دنیا را همچنان سرپا و سرزنده و شاداب نگه داشته اند كه جای خوشحالی است.

المپیك لندن همچنین نشان داد كشورهای دیگری همچون آمریكا، ژاپن، تركیه، كره شمالی، كوبا و آلمان كه از اریكه قدرت فرو افتاده بودند، بار دیگر خود را بازیافته و در بین تیم های خوب دنیا جای گرفته اند كه البته باید در كنار این كشورها، نام هندوستان را هم اضافه كرد و نباید به سادگی از كنار نام كشتی گیران هندی گذشت.

هندوستان می تواند جای خود را در بین تیم های خوب كشتی آزاد دنیا باز كند.

اما متاسفانه تیم های بلغارستان، كره جنوبی، لهستان، مجارستان، رومانی و مغولستان كه به دلیل در اختیار نداشتن سهمیه های كامل، با تعداد محدودی كشتی گیر در بازی های المپیك لندن شركت كرده بودند، مثل گذشته فروغی نداشته و تبدیل به تیم های درجه دو و سه در كشتی جهان شده اند.

در پایان پیكارهای كشتی آزاد بازی های المپیك 2012 لندن، در رده بندی تیمی از نظر مرغوبیت مدال ها، تیم های آمریكا و جمهوری آذربایجان هر كدام با 2 مدال طلا و یك برنز به طور مشترك به مقام قهرمانی رسیدند.

حال آنكه در پیكارهای كشتی فرنگی این بازی ها، در رده بندی تیمی، تیم ایران با تصاحب 3 مدال طلا عنوان قهرمانی را كسب كرد.

جدول رده بندی تیمی مسابقه های كشتی فرنگی و آزاد بازی های المپیك 2012 لندن، از نظر مرغوبیت مدال به شرح زیر است:

** كشتی فرنگی:

...........................

1 - ایران با 3 مدال طلا.

2 - روسیه با 2 مدال طلا، یك نقره و 2 برنز.

3 - كوبا و كره جنوبی هر كدام با یك مدال طلا.

4 - جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و مجارستان هر كدام با یك مدال نقره و یك برنز.

5 - مصر و استونی هر كدام با یك مدال نقره.

6 - سوئد با 2 مدال برنز.

7 - تركیه، قزاقستان، لهستان، لیتوانی، ژاپن و فرانسه هر كدام با یك مدال برنز.

** كشتی آزاد:

.......................

1 - آمریكا و جمهوری آذربایجان با 2 مدال طلا و یك برنز.

2 - روسیه با یك مدال طلا، یك نقره و 2 برنز.

3 - ژاپن و ازبكستان هر كدام با یك مدال طلا و یك برنز.

4 - گرجستان با 2 مدال نقره و 2 برنز.

5 - ایران با یك مدال نقره و 2 برنز.

6 - هندوستان با یك مدال نقره و یك برنز.

7 - اوكراین و پورتوریكو هر كدام با یك مدال نقره.

8 - كوبا، قزاقستان و كره شمالی هر كدام با یك مدال برنز.

گزارش از: ناصر انصافی مقدم.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : کشتی در المپیک2012, نویسنده : مدیر amt بازدید : 426 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 13:35

تهران - بازیهای المپیك 2012 لندن با تمام تلخی و شیرینی ها برای كاروان ورزشی ایران به پایان رسید و در این بین تكواندو كه ازپرامیدترین رشته های ورزشی ایران برای افتخار آفرینی به شمار می رفت، نتوانست انتظارات را برآورده كند.
     


به گزارش ایرنا، این نتیجه تكواندو كه ناكام ترین تیم ایران درلندن بود،جای انتقاد و سوالات زیادی دارد، چرا كه انتظار از آنان بالا و حداقل انتظار انجام مبارزاتی در نام ایران بود.

برای بررسی این موضوع باید به شانزدهم اردیبهشت ماه 1390 بازگشت. روزی فراموش نشدنی برای ورزش ایران كه تیم ملی تكواندوی كشورمان مزدسال ها تلاش و برنامه ریزی خود را گرفت و به 38سال سلطه كره ای هاپایان داد.

تكواندوی ایران كه سال ها در مسابقه های مختلف پایین تر از چشم بادامی ها قرار می گرفت با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از مربیان توانمند توانست در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان، بازی های آسیایی گوانگ جو، قهرمانی جهان در كره جنوبی و جام جهانی چین به عنوان نخست دست یافته و كره ای ها را مبهوت قدرت خود كند.

همگان روز شماری می كردند تا این تیم بتواند در المپیك نیز اقتدار خود را نشان داده و از هر دو سهمیه مردان به مدال های خوش رنگ دست یابد.

یك ماه پس از قهرمانی در جهان، اتفاق عجیبی در فدراسیون تكواندو رخ داد و ' رضا مهماندوست' كه عنوان برترین مربی سال جهان و آسیا را به خود اختصاص داده بود به دلیل مشكلات پیش آمده استعفای لفطی داد و این استعفا خیلی زود و بدون بررسی های لازم از سوی رییس فدراسیون پذیرفته شد.

از همان ابتدا نیز مشخص بود كه كنار رفتن مهماندوست یك تراژدی و داستان از پیش برنامه ریزی شده است. 3 تن از افرادی كه در فدراسیون تكواندو به پولادگر بسیارنزدیك هستند و سال ها در تكواندو حضور دارند دست به كارشده و برترین مربی جهان را تحت فشار قرار دادند تا استعفا بدهد و 'فریبرز عسكری' جایگزین شود. چرا كه ادامه این افتخار آفرینی هاباهدایت مهماندوست می توانست آنها را از صحنه دور كند.

عسكری از قهرمانان به نام تكواندوی ایران است كه در تیم های باشگاهی، تیم نوجوانان و دانشجویان سابقه سرمربیگری دارد. هدایت تیم قهرمان جهان آرزوی هر مربی خواهد بود و نمی توان عسكری را به دلیل قبول این پست مورد انتقاد قرار داد، اما عملكرد وی در المپیك قابل انتقاد است.

با این وضعیت، موضوع انتقاداز عملكرد تكواندوكاران ازسوی ورزش دوستان و اهالی رشته تكواندو با افرادی است كه با تصمیمات اشتباه خود و شاید از روی تسویه حساب شخصی باعث كنار رفتن مهماندوست شدند و پس از كنار رفتن وی بارها اعلام كردند كه تكواندوی ایران باتوانایی هایی كه داردبه مربی خاصی متكی نیست.

شكی برتوان بالای تكواندوی ایران نیست امادرانتظار پاسخ مسوولان فدراسیون تكواندو هستیم تا جواب مناسبی به علاقه مندان ورزش بدهندكه چگونه قهرمان جهان در بازی های المپیك 2012 زمین گیر شدند.

این تیم با دو قهرمان و نایب قهرمان جهان راهی لندن شد. اما مبارزاتی كه انان ارائه كردند در اندازه تكواندوكاران تازه كار بود. 'یوسف كرمی' هیچ نشانی از تكواندوكار باتجربه نداشت و در دو مبارزه متوالی چهار بار با ضربات 'دولیوچگی' و 3 امتیازی حریفان مواجه شد.

شاید كاپیتان تیم ملی به فكر روزهای باشد كه به دلایل مختلف از زیر تمرینات تیم ملی فرار می كرد و كادر فنی نیز نمی توانست جلوی این مساله را بگیرد، مساله ای كه هیچگاه در دوره كادر فنی قبلی صورت نمی گرفت.

'محمد باقری معمتد'نیزباوجود رسیدن به مدال نقره، مقتدر نشان نداد و چنانچه لطف داوران و بخت و اقبال نبود بدون تردید راهی به دیدار نهایی پیدا نمی كرد.

بازیهای المپیك لندن برای تكواندوی ایران كه عنوان قهرمان جهان را دارد، به اتمام رسید و باید از هم اكنون در انتظار تصمیم صحیح و بدون غرض مسوولان این فدراسیون باشیم تا شروع موفقیت در بازی های آسیایی 2014 اینچئون و المپیك 2016 رویودوژانیرو زده شود.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : تکواندو در المپیک2012, نویسنده : مدیر amt بازدید : 632 تاريخ : دوشنبه 23 مرداد 1391 ساعت: 13:30

 رضا مهماندوست می گوید فدراسیون تکواندو با تصمیماتش محمد باقری معتمد را از یک مدال مسلم طلا محروم کرده است.

فرهاد عشوندی: رضا مهماندوست بی شک بزرگترین غایب کاروان ایران در لندن است ، نبودش مهمتر است از نبود غلام محمدی یا دیگرانی که با تصمیمات مسئولان ورزش از حضور در بازی ها محروم شدند. رضا مهماندوست که باید بنای تکواندوی ایران می شد حالا المپیک را از خانه تماشا می کند چون اصرار داشته حق و حقوقش را کامل بگیرد. او می خواسته حقوقش تنها برای 11 ماه فقط همان 7.5 میلیون تومان باشد اما فدراسیون اصرار داشت این رقم باید 5 میلیون باشد و این کش و قوس ، رضا مهماندوست را خانه نشین کرد تا در روزی که بازی های مهم تکواندو در المپیک برگزار می شود رضا مهماندوست به زمین کشاورزی دوستش در هشتگرد رفته تا پمپ آب این زمین کشاورزی را تعمیر کند ؛« بیل در دستم است و داریم یک پمپ آب خراب را تعمیر می کنیم. آمده ایم به هشتگرد به زمین کشاورزی یکی از دوستانم . فعلا که اینجا هستیم دیگر!»
بازی های باقری معتمد را دیدید؟
بله از همان بازی اول نشستم و بازی هایش را دیدم. راستش باید بگویم خدا یک مدال نقره به ما هدیه داد. واقعا لجم در آمده بود. هنوز هم باورم نمی شود که چطور باقری معتمد ما این طور دفاعی و محتاط بازی می کند. چه اتفاقی در این 6 ماه برای او افتاده؟ محمد که 6 دقیقه مدام حریفانش را می زد چرا باید این قدر با ترس رقابت کند. واقعا سخت است ببینی معتمدی که همه حریفانش را با فنون سر و صورت و چرخشی زمین گیر می کرد چرا باید بایستد وسط زمین و دلخوش به آبدولیوچاگی های یک امتیازی باشد.بازی هایش را از همان رقابت اول بررسی کنیم. برابر حریف کامرونی هم محمد آن طراوت همیشگی را نداشت. یک بازی محتاط و نزدیک برابر حریفی که اصلا قواره اش با محمد یکی نیست. بعد رسید به بازی با حریف افغانستانی. شاید این جا شانس با ما بود. خدا به دادمان رسید که برای ضربه های سر و صورت حریفش داوران امتیازی در نظر نگرفتند. در بازی با حریف برزیلی هم الان اگر این را بگویم شاید باعث دلخوری باشد اما ضربه ورزشکار برزلی 4 انمتیاز داشت. حالا خدا را شکر ، او هر طور بود یک مدال نقره گرفت و باید برای این مدالش خوشحال باشیم.
معتمد گفته حریف ترکی که بازی را از او برده ، گربه سیاهش است؟
این حرف ها حرفهای خوبی نیست. نباید از این بهانه ها بیاوریم. محمد توانایی اش از همه در این وزن بیشتر است. او آن محمدی که من می شناختم نبود. مگر یک عمر نمی گفتند لوپز گربه سیاه ماست؟ چطور برای کسب سهمیه ، یوسف کرمی خونین و مالینش کرد ، این قدر کتکش زد در زمین. این ها دیگر توجیه است. البته این ورزشکار مقصر نیست. او تازه باید ناراحت باشد از اینکه به حقش نرسیده. به هر حال بچه ها سعی می کنند باعث دلخوری نشوند.
واقعا چه اتفاقی برای محمد افتاده بود که این قدر محتاط رقابت می کرد؟
ببینید محمد 4 سالی بود که با تمرینات من خو گرفته است. به هر حال سبک تاکتیک و تکنیک یک مربی در تمریناتش با نفرات دیگر تفاوت دارد. ما همیشه تمریناتی را برای بچه ها در نظر می گرفتیم که در زمان مسابقه در بهترین شرایط باشد. شاید این بچه ها در نبود من تمرینات پر فشارتری را پشت سر گذاشته باشند اما مهم این بود که سیستم های انرژی را باید طوری چید که روز مسابقه به اوج برسند. این خودش یک هنر است که مربی بازیکنش را روز مسابقه به اوج برساند. نمی دانم چه بلایی بر سر او آورده بودند. محمدی که فستیوالی از هنر بود مثل یک آماتور رقابت می کرد. از دیشب تا حالا خیلی از کارشناس های تکواندو از ایران و خارج از کشور به من زنگ زدند که چه بلایی سر محمد معتمد آمده بود واقعا خیلی دلم برای محمد سوخت و حسابی نشستم برایش گریه کردم. این را می توانید از همسرم بپرسید که پا به پایم نشسته بود و حالم را می دید.
یوسف چطور. او همان دور اول به گارسیا باخت.
من که گفته بودم اگر یوسف هم مثل محمد کار کند همان بازی اول کارش تمام می شود چون گارسیا حریف سرسختی است و فنون بالا را خیلی خوب می زند. بچه ها اصلا آنی نبودند که باید باشند. این یوسف همانی بود که در 3 سال گذشته همه را خونین و مالین از شیاپچتنگ بیرون می کرد. واقعا باید بگویم غیر از خوردن افسوس ، کاری نمی شود کرد.
فکر می کنید این ناکامی تقصیر فریبرز عسگری است؟
نه. فریبرز تمام زحمتش را کشیده اما تمام توان او همینی است که دیدیم. نباید از او انتظار کار خارق العاده داشت. الان باید رئیس فدراسیون جای او بیاید و جواب بدهد که چطور حق مرا خورد و باعث این اتفاق شد. من از یکسال قبل گفته بودم دو مدال طلا برای ایران در المپیک می گیرم و شک نکن اگر بودم این کار را می کردم.
خیلی ها می گویند نفرین شما پشت سر تیم بوده؟
من تیم و شاگردانم را نفرین نکردم. 4 سال برای این بچه ها از زندگی ام گذشتم. چطور می توانستم نفرین شان کنم؟ من فقط گفتم از پولادگر نمی گذرم که با خودخواهی اش هم به این بچه ها ضربه زد و هم به من و هم خودش . او حق بچه های بیمار و همسر من را پایمال کرد و مدیون آنهاست.اگر به نفرین من قرار باشد این اتفاق ها بیفتد که سنگ روی سنگ بند نمی شود. ما با این بچه ها خوب کار نکردیم این هم حاصل کاری است که کردیم. آنها به زن و بچه من ظلم کردند اما ظلم بزرگتر این اتفاقی بود که برای 4 سال زحمت بچه های تکواندو افتاد. مگر نمی گفتند من کارایی ام از هوگوهای الکترونیکی کمتر است؟ آنها که سهمیه های شان را هم برای المپیک بدون هوگوی الکترونیکی گرفته بودند ، چرا اینجا این خسگرها باعث نشدند بچه ها طلا بگیرند؟ واقعا چه اتفاقی افتاد؟ چه جوابی الان دارند که به مردم بدهند؟ وقتی یک رئیس فدراسیون نمی تواند ببیند به مربی تیمش می گویند بهترین مربی دنیا ، نتیجه اش این می شود.
الان چه حسی دارید از اتفاقاتی که افتاده؟

چه حسی باید داشته باشم؟ فکر می کنی خوشحالم؟ به قرآن این طور نیست. این حاصل عمر من بود ، 4 سال کارم که سوخت و تباه شد.من قول داده بودم 2 تا طلای المپیک می گیرم. اما حالا فقط باید خوشحال باشیم که خدا در شب قدر یک مدال نقره به باقری معتمد هدیه داد.
راستی حال بچه های تان چطور است؟
افتضاح هستند. حتی آسایشگاه هم جواب شان کرده. یکی که ریه هایش پر از آب است و هیچ چیز را متوجه نمی شود و تقریبا در حالت بی هوشی است. آن یکی هم کم کم دارد هوشیاری اش را از دست می دهد. ولش کن. علاقه ای ندارم درباره آنها چیزی بگویم. دوست دارم الان از آقای هادی ساعی بپرسم ، شما آمدی در المپیک هم حاضر شدی. حالا از کاری که کردی راضی هستی پسر؟ من یک عمر برایت زحمت کشیدم ، آخرش اینی شد که دیدی. الان چه حرفی داری که بگویی؟ همه کار کردید که در راس کار باشید ، الان هستید اما حالا که هستید و مدال های مان سوخت شده از کارتان راضی هستید؟
رضا مهماندوست با همه مشکلاتی که داشت چرا به پیشنهادهای خارجی که داشت ، پاسخ مثبت نداد تا در المپیک باشد؟
ترسیدم. از این ترسیدم که بگویند به خاطر پیشنهاد خارجی و به خاطر پولدوستی جنجال را انداخته. من هم از انگلیس پیشنهاد داشتم و هم از تایپه و چند کشور دیگر. ماندم تا متهم نشوم . 7 تا پیشنهاد را رد کردم تا حرف و حدیثی برایم ایجاد نکنند. نشستم و حالا باید افسوس بچه هایم را بخورم. چه می شد اگر می گذاشتند من هم مثل بنا بمانم و کارم را بکنم؟ البته اگر می توانستند بنا را هم به المپیک نمی بردند . مگر او را هم فراری ندادند.به بنا با این همه زحمتی که کشیده می گویند حاضری خور. انتظار داری به من رحم کنند؟

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : مهماندوست,تکواندو, نویسنده : مدیر amt بازدید : 561 تاريخ : شنبه 21 مرداد 1391 ساعت: 14:59

جام جم آنلاين: سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو پس از شکست دو عضو تیم ملی ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک ضمن انتقاد از نتایجی که این تیم در این دوره از بازی‌ها کسب کرد، گفت: مسئولان فدراسیون با آبروی یک ملت بازی کردند و اعتبار تکواندو را لکه‌دار کردند. از نظرم من آنها مجرم هستند.
 
 

رضا مهماندوست در گفتگو با مهر در مورد شکست یوسف کرمی و ناکامی تیم ملی تکواندو در کسب مدال طلای المپیک 2012 لندن ضمن بیان مطلب فوق گفت: نمی‌دانم چه باید بگویم، واقعا برایم جای سئوال دارد، چرا از گذشته دیگران درس عبرت نمی‌گیریم. آقایان ظاهرا یادشان رفته بود چه بلایی پس از کنار گذاشتن بنا از تیم ملی کشتی فرنگی سر این تیم آمد و همان داستان را برای تیم تکواندو تکرار کردند.

"آقایان حالا باید جوابگوی ملت باشند و توجیه نکنند"، مهماندوست ضمن بیان این جمله افزود: به اینها باید به عنوان مجرم نگاه شود و باید بگویند چه بلایی سر تیم ملی تکواندو آورده‌اند. آنها زندگی یک مربی را از هم پاشاندند، جالب اینکه اصلا نمی‌خواهند قبول کنند، اشتباه کردند. مدعی بودند در المپیک پیروز می‌شویم و مدال می‌گیرم، این هم شد نتیجه‌اش!

"چرا به مردم دروغ تحویل می‌دهند؟"، سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو با طرح این سئوال تاکید کرد: رفتن کادر فنی گذشته و حضور مربیان جدید باعث تغییر روش تمرینی تیم می‌شود، مانند این می‌‎ماند که یک پیچ را بیش از حد بپیچانید. تکواندوکاران به سیستم تمرینی من عادت کرده‌ بودند و یاد گرفته بودند با این سیستم چگونه مدال طلا بگیرند.

وی انتقادات خود از مسئولان فدراسیون تکواندو را این چنین ادامه داد: مسئولان فدراسیون به دنبال یک بله قربان گو بودند و چون رضا مهماندوست به این امر پاسخ مثبت نمی‌داد، برکنارش کردند.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو با اشاره به تمرینات نادرست کادرفنی این تیم اضافه کرد: هادی ساعی به راحتی به خودش اجازه می‌دهد و می‌گوید ما خیلی مربی بهتر از مهماندوست داریم. اما همین مربیان خوب به تکواندوکاران تمرین اشتباه دادند، بازیکنان من را دور دریاچه دواندند، آنها را در شیب تمرین می‌دادند و ... . تمام اینها اشتباه بوده و باعث خسته شدن آنها شد.

مهماندوست در مورد عملکرد باقری معتمد در المپیک اظهار داشت: معتمد در دیدار با روح‌الله نیک‌پا باید بازنده می‌شد چون دو ضربه به سرش برخورد کرد. وی همچنین باید در بازی با نماینده برزیل بازنده از میدان خارج می‌شد.

وی در مورد عملکرد کاپیتان تیم ملی تکواندو تاکید کرد: یوسف هم افتضاح بود و در حد یک کمربند آبی رقابت کرد! کرمی بهترین تکواندوکار جهان است و در دنیا او را تحت عنوان تانک و سلطان تاکتیک می‌شناسند. مقصر او نیست. چه بلایی سرش آورده‌اند که اینگونه مبارزه می‌کرد؟ کرمی در رقابت با تکواندوکار اسپانیایی، به دلیل شدت ضربات صورتش کج شده بود!

سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو عملکرد سوسن حاجی‌پور را هم اینگونه ارزیابی کرد: حد بانوان همین است. سرمربی گمنامی از کره‌جنوبی را آورده‌اند که هیچکس از او شناختی ندارد و ماهی چهار، پنج هزار دلار هم به وی پرداخت می‌کنند اما حاضر نیستند نصف این پول را به رضا مهماندوست پرداخت کنند. جالب اینکه از او دفاع هم می‌کند. عیبی ندارد خدا جای حق نشسته است.

"نتایج تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک در حد نام و اعتبار تکواندوی کشورمان نبود"، وی با بیان این جمله خاطرنشان ساخت: آقایان با تصمیمات اشتباه خود با آبرو یک ملت بازی کرده، اعتبار تکواندو را لکه‌دار کردند و غرور ملی را زیر سئوال بردند. (مهر)

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : مهماندوست,تکواندو در المپیک, نویسنده : مدیر amt بازدید : 620 تاريخ : شنبه 21 مرداد 1391 ساعت: 14:53


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با برشمردن 18 کالایی که در این مرحله از سوی بانک مرکزی ارز مرجع (دولتی) می‌گیرند، گفت: فعلا کالاهای اساسی در اولویت تامین ارز قرار دارند.
حمید صافدل در گفتگو با مهر گفت: هم اکنون اختصاص ارز 1226 تومانی به واردکنندگان کالاهای اساسی از سوی بانکها در حال انجام است و البته باید توجه داشت که اولویت اختصاص ارز مرجع، با کالاهای اساسی است.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در 5 اولویت ارزی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی تعیین شده است، اولویت با گوشت قرمز، مرغ، برنج، شکر، سویا، دارو، مواد اولیه ساخت دارو و تجهیزات پزشکی، حیوانات زنده، جوجه یک روزه، انواع آلیاژ آهنی، نورد، روغن‌های خوراکی، ماشین‌آلات چاپ، ذرت دامی، لاستیک اتوبوس و کامیون و دستگاههای الکترونیکی است.
 
وی تصریح کرد: سایر اقلام کالایی باید ارز مورد نیاز خود برای واردات کالا را با توافق با صادرکنندگان یا از محل‌هایی همچون صادرات کالا تامین کنند، به این معنا که اگر صادرکننده‌ای کالایی را صادر کند، می‌تواند بدون محدودیت همچون سایر افراد، به واردات کالاهای مورد نیاز کشور بپردازد که البته جزء کالاهای اساسی نیستند، چراکه کالاهای اساسی ارز 1226 تومانی می‌گیرند.
 
به گزارش مهر، نرخ ارز صادراتی بین 1500 تا 1600 تومان گزارش شده است.
 
به گفته صافدل، تمام تلاش بانک مرکزی تامین به موقع ارز مرجع برای کالاهایی است که نیاز است زودتر وارد کشور شوند.


آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : ارز مرجع, نویسنده : مدیر amt بازدید : 521 تاريخ : چهارشنبه 11 مرداد 1391 ساعت: 20:00

گروه اقتصادی: برنامه اول توسعه می‌گفت سیاست‌های تعدیل موالید باید کاری کند که تعداد فرزندان هر خانواده که در سال شصت و پنج ۶.۴ فرزند بود، به چهار فرزند در سال ۱۳۹۰ برسد؛ یعنی سال گذشته. حالا چه اتفاقی افتاده است؟ 

به گزارش رجانیوز سال ۶۷ که ۶.۲ فرزند داشتیم این تعداد در سال ۱۳۷۱ به ۴ فرزند رسید. یعنی به هدف برنامه که باید در سال ۱۳۹۰ می‌رسیدیم، سه سال بعد رسیدیم. اما این روند ۲۲ سال دیگر هم ادامه پیدا کرد تا امسال وقتی رییس مرکز آمار نتایج سرشماری سال ۹۰ را اعلام می‌کند همه تعجب کنند؛ در سال ۹۰ هر خانواده ایرانی ۱.۵ فرزند داشته و نرخ رشد جمعیت ۱.۲۹ درصد بوده است. 

یک لحظه صبر کنید؛ سریع نروید سراغ مسائل اقتصادی و اینکه با مرغ کیلویی هفت هزار تومان و شهریه چند میلیونی مدارس و... چطور می‌توان مردم را تشویق به فرزندآوری کرد؛ و اینکه پس افزایش جمعیت چقدر بدور از فکر و تعقل است. البته این هم بحث مهمی است که باید در جای خودش به آن پرداخته شود و ظرفیتهای کشور و جمعیت متناسب با آن معلوم گردد. اما قبل از هر چیز باید عاقلانه و بدور از پیش داوری واقعیت‌های جمعیتی موجود را ببینیم. آمارهای زیر بخشی از این واقعیت‌هاست. 

جمعیت ۳۱ میلیونی با ۱۵ میلیون نفر بالای شصت سال! 

در سال ۲۰۱۰ سازمان ملل سه سناریوی رشد جمعیت برای ایران پیشبینی کرد. سناریوی رشد بالا، رشد متوسط و رشد پائین. در سناریوی رشد بالا میزان باروری کل از ۱.۸ فرزند برای هر مادر به ۲.۵ فرزند در سال ۱۴۸۰خواهد رسید. در این سناریو در سال ۱۴۳۰ جمعیت ایران به حدود ۱۰۰ میلیون نفر می‌رسد و در همین حول و حوش ثابت خواهد ماند. 

در سناریوی رشد متوسط، میزان باروری کل از ۱.۸ بچه برای هر مادر به ۱.۵ بچه برای هر مادر در سال ۱۴۲۰ کاهش می‌یابد و جمعیت کشور در این سال به حدود ۸۶ میلیون نفر و درصد سالمندی به ۲۲ درصد خواهد رسید. بعد از آن با وجود افزایش باروری تا حد دو فرزند تا سال ۱۴۸۰ جمعیت کشور رو به کاهش و به حدود ۶۲ میلیون نفر خواهد رسید. 

سومین سناریو رشد پایین است که در آن میزان باروری کل از ۱.۸ بچه برای هر مادر در سال ۱۳۹۰ به حدود یک فرزند برای هر مادر در سال ۱۴۲۰ خواهد رسید و درصد سالمندی جمعیت به حدود ۲۵ درصد خواهد رسید. بعد از سال ۱۴۲۰ تعداد جمعیت با کاهش مواجه و در ‌‌نهایت در سال ۱۴۸۰ به حدود ۳۱ میلیون نفر و درصد سالمندان به ۴۷ درصد افزایش خواهد یافت!

 

 سناريوي رشد بالا

 

سال

 

تعداد جمعيت(ميليون‌نفر)

 

باروري كل

 

1390

 

73.974

 

1.77

 

1405

 

87.142

 

1.86

 

1420

 

94.747

 

1.96

 

1435

 

100.027

 

2.17

 

1450

 

100.728

 

2.31

 

1465

 

101.723

 

2.41

 

1480

 

109.195

 

2.48

سناريوي رشد متوسط

 

سال

 

تعداد جمعيت(ميليون نفر)

 

باروري كل

 

1390

 

73.974

 

1.77

 

1405

 

83.142

 

1.36

 

1420

 

85.893

 

1.46

 

1435

 

83.866

 

1.67

 

1450

 

76.016

 

1.81

 

1465

 

67.455

 

1.91

 

1480

 

62.059

 

1.98

 

سناريوي رشد پایین

سال

  تعداد جمعيت(ميليون نفر)

 باروري كل

 1390

 73.974

 1.77

 1405

 79.141

 0.86

 1420

 77.392

0.96

 1435

 69.887

 1.17

 1450

 56.414

 1.31

 1465

 41.942

1.41

 1480

 31.397

 1.48

 

مقایسه‌ای میان جداول فوق و آمارهای موجود در جامعه نشان می‌دهد که الگوی تغییر جمعیتی ایران بیشتر از همه هماهنگ با سناریوی رشد پایین است. و این یعنی کمتر از نصف شدن جمعیت و از آن بد‌تر، رسیدن درصد سالمندان بالای ۶۰ سال جامعه به نزدیک پنجاه درصد. 

فارغ از اینکه موافق افزایش جمعیت باشیم یا نه، این واقعیتی است که پیش روی جامعه ایرانی قرار دارد. 

جمعیت؛ چیزی فرا‌تر از قیمت مرغ و اجاره خانه

 «از فکر کردن به حمله پیش‌دستانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بپرهیزید و گفت‌وگو‌ها با تهران را حفظ کنید، بالا‌تر از همه بازی طولانی مدتی را انجام دهید چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست.» 

این جملات را برژینسکی سیاستمدار کهنه کار آمریکایی در گفتوگو با روزنامه وال استریت ژورنال در مارس ۲۰۰۹ بیان کرده است. پس باید به مسئله‌ای که اینچنین واکنش و تامل سیاستمدار آمریکایی را در پی داشته است فرا‌تر از قیمت گوشت و مرغ و یا اجاره خانه و شهریه مهد کودک نگاه کرد؛ هرچند که نباید از این امور هم غافل شد. 

هم اکنون زنان ایرانی کمتر از خیلی از کشورهایی که ما فکرش را هم نمی‌کنیم فرزند دارند. در جدول جهانی نه تنها اسرائیل با رتبه ۷۵ بلکه کشورهایی مانند آفریقای جنوبی ۹۷، برزیل ۱۰۶، ترکیه ۱۱۰، فرانسه ۱۱۸، آمریکا ۱۲۲، انگلیس ۱۳۷ در مکان‌های بالا‌تر از ایران قرار می‌گیرند. 

 میزان رشد جمعیت بقدری مهم است که حتی چین با یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت اعلام کرده است دست از سیاست تک فرزندی برخواهد داشت. روسیه نیز سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته است. آیا نباید به موضوع جمعیت کمی کار‌شناسانه و بلند نظرانه نگاه کنیم؟ بهتر است قبل از ردیف کردن مشکلات و یا تبعات احتمالی افزایش جمعیت، به آینده‌ای فکر کنیم که فرزندانمان در سالهای آینده با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد. به بالای ۶۰ سال بودن سن نیمی از جمعیت فکر کنیم!

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : جدول سن جمعیت کشور , نویسنده : مدیر amt بازدید : 561 تاريخ : چهارشنبه 11 مرداد 1391 ساعت: 19:58

رئیس هیئت فوتبال آبادان می‌گوید فردی که پیراهن علی کریمی را از توپ‌جمع‌کن دزدیده خودش این بازیکن را دوست دارد.

شاملي درباره کیفیت نور ورزشگاه تختی آبادان اظهار داشت: اگر نور ورزشگاه تختی در جریان بازی نفت و پرسپولیس کم بود به طور حتم ناظر بازی این موضوع را به ما می گفت. با این حال برای پیگیری بهتر از مسئول ورزشگاه آزادی خواسته ام پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی در خصوص توپ جمع کن نوجوانی که علی کریمی پیراهنش را به او اهدا کرده بود اما سپس فردی این پیراهن را با کتک از این توپ جمع کن گرفته، عنوان کرد: این خبر را بزرگ کرده اند و قضیه این طور نبوده است. فردی هم که پیراهن را برداشته پیدا کردم. او یک پسر 15 ساله و مسئول آوردن برانکارد به زمین است.

وی درباره اینکه گفته می شود فردی که پیراهن را به زور از توپ جمع کن گرفته پسر یکی از مسئولان هیئت فوتبال آبادان است، گفت: الحمدالله که من پسر به این سن و سال ندارم و پسران من هیچ کدام فوتبالی نیستند. مگر می خواهم به شما دروغ بگویم. این پسری هم که پیراهن را برداشته است می گوید من هم علی کریمی را دوست دارم. بهتر است شما هم این موضوع را بزرگ نکنید. این علاقه دو بچه به علی کریمی است و نباید بزرگ شود. کار او بد بوده که پیراهن را برداشته اما توپ جمع کن را نزده است. علی کریمی بازیکن محبوبی است و اگر بخواهد به هر کسی پیراهن هدیه بدهد باید 15 دست پیراهن با خودش ببرد.

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : علی کریمی, نویسنده : مدیر amt بازدید : 589 تاريخ : دوشنبه 2 مرداد 1391 ساعت: 22:24

مروري بر بازي هاي هفته دوم ليگ برتر فوتبال


هفته دوم ليگ برتر فوتبال سه‌شنبه شب با انجام دو بازي آغاز مي‌شود و پرسپوليس در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي ميزبان فجرسپاسي خواهد بود.


  هفته دوم ليگ برتر فوتبال فردا شب (سه‌شنبه) با برگزاري دو مسابقه آغاز مي‌شود.


* پرسپوليس - فجرسپاسي؛ جنگ پيرمردها در ورزشگاه خالي


سرخپوشان بعد از کسب اولين پيروزي در گرماي طاقت‌فرساي آبادان، سه‌شنبه شب در تهران و در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي به مصاف فجرسپاسي شيراز مي‌روند. پرسپوليس به حکم کميته استيناف و به دليل اتفاقات رخ داده در ديدار فصل گذشته با داماش بايد دو مسابقه بدون تماشاگر را در ورزشگاه آزادي برگزار کند. اتفاقي که قطعا خوشايند هواداران پرشور و پرشمار اين تيم نيست. البته  باشگاه پرسپوليس درخواست خود را براي بخشش به فدراسيون ارائه کرده و بايد ديد در نهايت فدراسيون حکم به بخشش هواداران پرسپوليس مي‌دهد يا خير.


مانوئل ژوزه در ديدار با نفت نشان داد که مربي بازيخواني است و با تعويض‌هاي طلايي‌اش سه امتياز حساس و مهم اولين ديدار ليگ را به هواداران تقديم کرد. ژوزه اين بار بايد بايد مقابل پير فوتبال ايران قرار بگيرد. محمود ياوري مسن‌ترين مربي ليگ برتر، هفته گذشته به برد خيره کننده 3 بر صفر برابر ذوب آهن دست پيدا کرد. شاگردان سرهنگ ياوري براي ديدار با تيم کهکشاني پرسپوليس انگيزه‌هاي فراواني دارند و مي‌دانند اگرچه در ورزشگاه آزادي تماشاگري نيست اما بينندگان تلويزيوني هنرنمايي آنها را تماشا خواهند کرد.


نبرد ياوري و ژوزه در ورزشگاه آزادي ديدني خواهد بود. اگرچه از نظر مالي، امکاناتي و بازيکن فجر و پرسپوليس قابل قياس نيستند اما بايد ديد  کدام يک از اين دو پيرمرد جسورتر هستند؛ ياوري 72 ساله يا ژوزه 65 ساله؟ جنگ پيرمردها و شاگردانشان در مستطيل سبز ديدني است.


* راه آهن - گهر زاگرس؛ هر دو به دنبال اولين برد


علي دايي و راه آهن اين فصل را هم با مساوي شروع کردند. حريف سه‌شنبه شب راه آهن يک تيم تازه ليگ برتري شده است که اگرچه مشکلات مالي فراواني دارد اما به همان اندازه هم هوادار پرشور دارد. هواداراني که هفته گذشته تاب و تحمل اولين شکست تيم‌شان را نداشتند و با هواداران ملوان درگير شدند. سه‌شنبه شب هم شايد هواداران گهر در ورزشگاه بيشتر از راه آهن باشند.


مهدي تارتار زماني دستيار علي دايي بوده و به خوبي به ويژگي‌هاي فردي و فني او آشنايي دارد. 

نماينده لرستان در اين بازي به دنبال سه امتياز است چون گهري‌ها دوست ندارند شاهد دو باخت متوالي باشند.
 


   7 ديدار ديگر هفته دوم چهارشنبه شب برگزار مي‌شود.


برنامه کامل هفته دوم ليگ برتر به شرح زير است:


سه شنبه 3/5/91 


پرسپوليس - فجر سپاسي- ورزشگاه آزادي - ساعت 22:30


راه آهن - گهر درود- ورزشگاه اکباتان - ساعت 22


چهارشنبه 4/5/91  


سايپا - استقلال- ورزشگاه آزادي - ساعت 22:30


آلومينيوم هرمزگان - داماش- ورزشگاه حليج فارس - ساعت 22


فولاد خوزستان - سپاهان- ورزشگاه تختي اهواز- ساعت 22


ذوب آهن - صباي قم- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان- ساعت 22


مس کرمان - نفت تهران- ورزشگاه باهنر کرمان- ساعت 22


پيکان - تراکتورسازي- ورزشگاه تختي تهران- ساعت 22


ملوان - نفت آبادان- ورزشگاه تختي انزلي- ساعت 22

ورزش سه

آشیان مهر تنکابن...
ما را در سایت آشیان مهر تنکابن دنبال می کنید

برچسب : هفته دوم لیگ برتر, نویسنده : مدیر amt بازدید : 635 تاريخ : دوشنبه 2 مرداد 1391 ساعت: 22:20